Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Αξιοπρέπεια

Κάποια βράδια,σαν κι αυτό,άτυπα,στο μυαλό σου,κάνεις απολογισμό.Της ζωής σου μέχρι τώρα,τι σου χάρισε,τι σου στέρησε.Βάζεις στη ζυγαριά και σχεδόν πάντα,γέρνει από το βάρος όσων στέρησε.

Μια μελαγχολία,σαν σύννεφο σε τυλίγει.

Αξιοπρέπεια.Μικρή λέξη,μεγάλο νόημα.

Πόσοι ξέρουν τι σημαίνει;Όχι τη σημασία της στο λεξικό,αλλά στη ζωή.Ελάχιστοι.Οι περισσότεροι ζούνε ζωές κενές,ανούσιες.

Δεν προσποιούμαι ότι κι η δική μου είναι όλο νόημα,ότι τη ζω στο έπακρο.Ότι κάνω όσα θέλω,ότι γελάω όλη την ώρα,ότι κάνω ταξίδια,ότι..Ότι..Ότι.Αλλά προσπαθώ.Να την ζω όπως την θέλω.Όχι ετεροκατευθυνόμενα.Κυρίως αυτό.

Αξιοπρέπεια.Θέλω να πιστεύω ότι το έχω μάθει το νόημα της.Γιατί δεν σκύβω το κεφάλι σε αυτούς που θέλουν να το σκύψω.Σε αυτούς που θέλουν να με λυγίσουν,να μου κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Αλλά ώρες ώρες,άνθρωπος είμαι κι εγώ,λυγίζω.

Σεβασμός...Άλλη μια λέξη άγνωστοι στους περισσότερους.Ο σεβασμός δεν εκφράζεται με το ''σεις'' και με το ''σας''.Ο σεβασμός είναι μια λέξη με ουσία,όχι για τους τύπους.Σέβομαι τον άλλο,γιατί έτσι έχω μάθει να κάνω,σέβομαι τον άλλο γιατί κάθε άνθρωπος είναι ένα μυστήριο,μια ύπαρξη που θέλω να εξερευνήσω τι κρύβει.Δεν μπορώ να μην σέβομαι,δεν μπορώ να μην είμαι ευγενική.Έτσι μεγάλωσα.Έτσι έμαθα.Να δέχομαι τους άλλους όσο και να μην με δέχονται ή κι αν ακόμα με δέχονται.Εγώ πάλι θα είμαι ευγενική.

Αλλά αλίμονο σε αυτόν που θα με φτάσει στα όρια μου...Τα τελευταία δυο χρόνια τα όρια μου δοκιμάζονται.Οι γραμμές τους τείνουν να εκραγούν.Όταν βλέπω τον παραλογισμό,όταν βιώνω όσα βιώνω στο τώρα.Όταν το αύριο δεν περιμένεις κάτι καινούριο...Ένα παραθυράκι με φως ζητάς,να ανοίξεις,να φωτίσει τη ζωή σου και κάποιοι κλείνουν την κουρτίνα.

Έχω πλέον πειστεί ότι αυτή η ζωή χαρίζεται στους ανάξιους...Έχω δεκάδες παραδείγματα,ανάξιων,που ευημερούν απ'τη μια και καλών ανθρώπων που τραβάνε κουπί στον ωκεανό,απ'την άλλη.Δεν μπορεί να είναι σύμπτωση.

Ό,τι και να γίνει όμως,δεν μου ξεριζώνουν αυτό που είμαι.Ούτε την ευγένεια,ούτε το σεβασμό,ούτε την αξιοπρέπεια,ούτε καμία άλλη αξία.

Όσα αξίζουν στη ζωή,δεν αγοράζονται με χρήμα...Οι αξίες είναι ανεκτίμητες.Αυτές έχουν νόημα.Οι αξίες και οι ιδέες.Όταν αυτές οι δυστυχισμένες υπάρξεις το νιώσουν,θα καταλάβουν πολλά...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου